YouTube yeni bir reklam modelini devreye sokuyor

YouTube, Yeni Reklam Formatlarıyla Dikkat Çekiyor

YouTube uygulaması normal kullanımdaki reklam işleyişi ile zaman zaman gündeme geliyor. Daha önce süreleri uzatan ve aralara serpiştirilen reklamlar ile denemeler yapan firma, bu sefer de videonun en çok izlenen anlarını odağına alacak. Videonun en çok izlenen anının hemen sonrasında “Peak Points” adlı verilen yeni bir reklam formatı devreye girecek.

Şirket yeni reklam formatını New York’ta yaptığı Upfront sunumu sırasında açıkladı. Aslında bu reklam işleyişini TV’lerde izlediğimiz dizi ya da yarışma anlarına benzetebiliriz. Tam en heyecan verici anlarda giren reklamlar, Youtube tarafında ise en çok izlenen nokta ile bir araya getirilmiş.

Peak Points, YouTube videolarını analiz etmek ve en yüksek izleyici etkileşimine sahip olduğuna ya da duygusal olarak en etkili olduğuna inandığı anları belirlemek için Google’ın Gemini yapay zekasından yararlanacak. Bu anların belirlenmesinin ardından reklamın hemen yerleştirilmesi önerilecek.

Point Peaks sisteminin ana amacı aynı zamanda reklam verenlerin de en çok dikkat çeken ana ulaşabilmesini sağlamak. Böylelikle izleyicilerin yüksek duygusal durumlar yaşadığında, bunun reklamların daha iyi hatırlanmasına yol açtığına inanılıyor. Diğer taraftan izleyicilerin heyecan verici an sonrası reklamı izlemeye devam edeceklerine inanılıyor olsa da birçok kullanıcının reklamın bir an önce bitmesini isteyeceği için sistemi sinir bozucu bulma ihtimali var.

YouTube ayrıca bu etkinlikte başka bir reklam formatını daha duyurdu. Bu formatta ise kullanıcıların bir reklam sırasında, ilgili ürünlere göz atıp satın alabilecekleri, alışveriş yapabilecekleri bir akış düşünülüyor.

Related Posts

Ünlü ayakkabı markası bin 200 çalışanını işten çıkardı

İngiltere’nin köklü firması ve ayakkabı devi Clarks, satışlarında yaklaşık 100 milyon sterlinlik düşüş yaşadı. Bu büyük kayıpla beraber artan ekonomik baskılar istihdamda daralmaya götürdü. Firma bin 252 çalışanı ile yollarını ayırdı. ZARAR BÜYÜK …

Talan yasası gün sayıyor

Zeytinlikler, ormanlar, sulak alanlar gibi doğal alanların madencilik faaliyetine açılmasını kolaylaştıracak yasa teklifi, bu hafta TBMM Genel Kurulu’nda görüşülecek.

Ekonomistlerin haziran ayı enflasyon beklentisi belli oldu: İşte en düşük emekli aylığında ilk senaryo

Ekonomistlerin haziran ayı enflasyon beklentisi belli oldu: İşte en düşük emekli aylığında ilk senaryo

Son dakika |TÜİK işsizlik verilerini açıkladı

Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) Mayıs 2025 dönemine ilişkin İşgücü İstatistikleri verilerini açıkladı. Buna göre; 15 ve daha yukarı yaştaki kişilerde işsiz sayısı 2025 yılı Mayıs ayında bir önceki aya göre 69 bin kişi azalarak 2 milyon 972 bin kişi …

Spot piyasada elektrik fiyatları (26 Haziran 2025)

Enerji Piyasaları İşletme AŞ verilerine göre, spot elektrik piyasasında işlem hacmi bugün düne göre yüzde 110 artarak 1 milyar 845 milyon 499 bin 129 lira oldu. Gün öncesi piyasada bir megavatsaat elektriğin fiyatı, yarın için en yüksek 19.00-21.00 …

Ziraat Bankası Genel Müdürü, faiz indirimi için tarih verdi

Ziraat Bankası Genel Müdürü ve Türkiye Bankalar Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Alpaslan Çakar, Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası’nın (TCMB) 24 Temmuz’da gerçekleştireceği Para Politikası Kurulu (PPK) toplantısından anlamlı bir faiz indirimi kararı çıkmasını beklediğini açıkladı.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir